Aanmelding & vergoeding

Aanmelding
Indien u bij ons in behandeling wilt komen, of wilt komen fitnessen, kunt u het beste telefonisch contact met ons opnemen. Wij kunnen dan direct een afspraak met u inplannen. U kunt uw gegevens ook per mail sturen, dan nemen wij contact met u op. Bij de eerste afspraak zijn we wettelijk verplicht een aantal gegevens van u te registreren. Wij verzoeken u daarom uw verzekeringspas mee te nemen en een geldig identiteitsbewijs. Ook vragen wij u om altijd een eigen handdoek mee te nemen die op de behandelbank gelegd kan worden. U heeft geen verwijsbrief van uw huisarts nodig voor een bezoek aan onze praktijk. Indien u zonder verwijzing komt, voeren wij een screening en een onderzoek uit om te kijken of wij u in behandeling mogen nemen of dat u toch eerst naar de huisarts moet gaan. Bent u al bij de huisarts geweest en heeft hij u doorverwezen, vraag dan of het mogelijk is om een verwijsbrief mee te krijgen. Met verwijsbrief hoeven wij namelijk de screening niet meer uit te voeren en kunnen we direct met ons eigen onderzoek starten, wat u in kosten scheelt.

Vragen?
Heeft u vragen over uw klachten of wilt u graag meer informatie over onze werkwijze, schroom dan niet om contact met ons op te nemen. Dit kan zowel telefonisch als per mail.

Vergoeding
Fysiotherapie zit gedeeltelijk in het basispakket van de zorgverzekering. Wat u precies vergoed krijgt, hangt af van uw leeftijd en de reden waarom u fysiotherapie krijgt. U kunt zich aanvullend verzekeren voor fysiotherapie die niet in de basisverzekering zit. Jongeren tot 18 jaar krijgen de eerste 9 behandelingen voor fysiotherapie vergoed. Mochten er hierna nog klachten zijn dan vergoedt de zorgverzekeraar eventueel meer behandelingen (maximaal 9). Jongeren met een chronische aandoening kunnen alle behandelingen voor fysiotherapie vergoed krijgen, indien de aandoening op de lijst met chronische aandoeningen staat. Volwassenen met een chronische aandoening die op de chronische lijst staat, krijgen fysiotherapie vergoed vanaf de 21e behandeling. U betaalt de eerste 20 behandelingen dus zelf. Indien u een aanvullend pakket heeft afgesloten wordt (een gedeelte hiervan) uit het aanvullende pakket vergoed. Deze 20 behandelingen gelden per aandoening en niet per kalenderjaar. Volwassenen zonder chronische aandoeningen krijgen fysiotherapie alleen vergoed indien zij aanvullend hiervoor verzekerd zijn. Raadpleeg hiervoor de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering. Wij hebben met alle grote zorgverzekeraars contracten afgesloten. Via deze link kunt u nakijken of wij ook met uw zorgverzekeraar een contract hebben. De zorgverzekeraars bepalen onze tarieven en wij declareren uw behandelingen rechtstreeks bij de zorgverzekeraar. Indien u geen aanvullende verzekering heeft, ontvangt u zelf van ons de nota en dient u natuurlijk ook zelf voor betaling zorg te dragen.